Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések az autisták oktatásáról

2009.08.04

Salgótarján Megye Jogú város Önkormányzata

Polgármesteri Hivatal

Jegyzője részére

3100 Salgótarján, Múzeum tér.1.

 

Tisztelt Jegyző úr!

Harmadik gyermekem 1995-ben született, most 13 éves és autista. A jó képességeire való tekintettel magántanulói státuszban 3. osztályos korától a xxx tagiskolába járunk, heti 10 órában, amelyből 2 habilitációs órát az yyy központ biztosítja. Az idei évben több hátrányt is elszenvedett  gyermekem az őt megillető oktatás területén. Szeretnék tisztábban látni az autistát megillető oktatási ügyekben, mert ezen kérdésekre a tagiskola sem tud választ adni.

Kérem, hogy szíveskedjen a következő kérdések tekintetében tájékoztatást adni:

1.            „… magántanulóként tanulmányokat folytatók egyéni foglalkozás keretében történő felkészítésére az iskolának tanulónként a kötelező és a nem kötelező tanórai foglalkozás megszervezésére rendelkezésre álló órakereten felül átlag heti tíz óra áll a rendelkezésre.”  Ezt a szöveget az alábbi linken olvastam: http://www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/oktatasmuvelodes/tankot20050805/magantan20071214.html/ugyleirasjogi   Tisztelettel kérem, hogy  értelmezze nekem az aláhúzott szövegrészt, mert az én értelmezésem szerint ez azt jelenti, hogy van valamennyi kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozás, amely járna a gyermekemnek és ezen felül még jár neki heti 10 óra külön foglalkozás. Vagy azt jelenti, hogy a pedagógus felkészülésére is adnak időkeretet?

2.            A 7. valamint a 8. osztályos tanulóknak, tekintettel a megemelt tantárgyszámra miért csak heti 10 óra intézményi oktatás jár? Tervezik-e a z illetékes szervek ennek a hátrányt okozó jogszabálynak a megváltoztatását, illetve a kötelező óraszámnak az emelését, legalább 5 órával?

3.            Megvalósítható-e, hogy a szülő hivatalosan is a gyermek oktatójává váljon, ha a végzettsége „pedagógus” vagy  „szociálpedagógus”, és ha igen, mit kell tennie? Ha nem, tervezik-e ennek megvalósíthatóságát, ha már az oktatási intézmények képtelenek az autistákat megfelelően oktatni?

4.            Mikor, hogyan és mely tantárgyakból kell az autistát levizsgáztatni?

5.            Mit tegyen a szülő, ha az iskola nem hajlandó a Szakértői Bizottság által javasolt tantárgyakat az autistának tanítani, azzal az indokkal, hogy nem lehet levizsgáztatni belőle? Esetemben ez az ének-zenére és az idegen nyelvre vonatkozik, amely területeken gyermekem jó képességekkel rendelkezik.

6.            Mit tegyen a szülő, ha az iskola – többszöri felszólításra -  sem pótolja az utolsó másfél hónapban elmaradt 18 órát kitevő matematika és kémia órákat?

7.            Milyen feltételekkel kerülhet középiskolába az autista fiatal? Illetve hogyan, miként biztosítja a Minisztérium, valamint a Megyei Önkormányzat az autisták szakképzését?

8.            Létezik-e tanmenet az autisták számára? Ha igen, honnan, és miként lehet kérni az autisták oktatására vonatkozó tananyagok, tanmenetek listáját?

9.            Ha az autistát nevelő szülő adaptálja a normál tananyagot az autisták nyelvére, azt miként lehet hivatalosan is elfogadtatni?

Kérem, kérdéseim megválaszolását, valamint kérem, hogy bocsásson rendelkezésemre minden olyan jogszabályt, és tanításra vonatkozó anyagot, melyek az autistákkal kapcsolatosak!

Adatigénylésem a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 19-20.§-ain alapul, kérem, hogy ennek megfelelően jelen közérdekű adatokra vonatkozó megkeresésemnek 15 napon belül tegyen eleget. A dokumentumok másolásával kapcsolatban felmerülő indokolt költségek megtérítését természetesen vállalom, a költségek mértékére vonatkozóan azonban előzetes tájékoztatást kérek.

Salgótarján, 2009. június 29.

                             Bódi Ildikó

                             

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.