Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Modern iskolakezdés

2008.09.02

http://www.mno.hu/portal/582232#

Farkas Melinda: A „Hóhér nyugalma”    - Erről is eszembe jutott:

Megkezdődött a tanév. Csaba izgatott volt.  Naponta elkérte a naptárt és megnézte, mikor lesz szeptember elseje.

Ő még semmit nem tud arról, hogy boldogok lehetünk: egyáltalán mehetünk iskolába, hogy fogadhat az intézmény, hogy a tanárok vállalták az Ő tanítását. Tegnap, leírtam az órarendjét és kiderült hiába lépett a „természetismeret” (melyet heti 1 órában tanították neki tavaly), helyébe négy új tantárgy (fizika, kémia, földrajz, biológia), maradt a heti 10 óra oktatás, melyből kettő óra habilitáció. Továbbra is maradt a gyakorlat, hogy a magántanulói státusz miatt a szülői felelősség, a problémás gyermekeknél, a sokszorosa az átlaggyermekek szülői felelősségének. És most ne vitázzunk arról, hogy az iskola elvárja minden szülőtől, hogy segítse gyermekét a tanulásban. Ha nem teszi meg, akkor még ott van a napközi, vagy a „szigor”, a kedvezmények megvonása a gyerek felé, amivel hatni tud a gyerekére.

Egy autista (és a más problémákkal élő is) más. Ha nem tanulunk itthon heti másik 15-20 órát, akkor a tanulás hatékonysága a minimumig csökkenhet. És mindezért kapjuk a 24e forintos gyest meg az emelt összegű családipótlékot, amik együtt sem érik el a 47e forintot. És ebből a gáz ára csak nem 8e, a villany meg 9e, a víz pedig 7e havonta. És még nem éltünk!

De jaj! Nem szólok semmit – nem vagyok ezzel egyedül – mert még valamelyik „okos vezetőnk” agyából kipattan az ötlet, hogy ideje lenne sziklát keresni, és még időben lehajítani minket!

És ehhez az évkezdéshez még szívfájdalom  is társul. Tegnap, amíg az órarendről, meg az új helyzetről tárgyaltam, Csaba oda jött, és engedélyt kért, hogy kimehessen a szabadba. Amikor végeztem, nem találtam az iskola előtti kertben. Mikor rátaláltam és kérdeztem hol volt, azt mondta:

-         Évát kerestem. A matekost. De sehol nem találtam. 

A szívemet ismét megcsavarta a tudata, hogy Éva már nincs az iskolába. Éva, aki két év alatt elérte, hogy megtanulták Csabával egymást, aki szinte már könyörgött, hogy a kétévi befektetett munkáját ne vegyék el tőle, ő még ingyen is tanítja Csabát, csak engedjék meg neki. Nem találtak megoldást. Olyat nem, ami Évának és Csabának is jó lett volna. Az ingyenes tanítás, illetve a „tanítani akarom, akár ingyen is” nem elfogadható indok napjainkban. 

És elment az iskolából Jutka is, akinek nem jutott volna csak pár óra az iskolába, ezért 3-4 iskola között kellett volna ingáznia, hogy tisztes fizetést kapjon. Ő is kérte, hogy szeretné Csabát tovább tanítani, ha másnak nem kell az ÓRA. KELLETT!

Ez az Arató féle nyugodt és kiszámítható tanévkezdés. A megemelt kötelező óraszámok szindróma, a tanárok ide-oda pakolgatása, a jobbra-balra futkározás, a mobilitás beindítása. Megalázó.

Az osztályok és a tantárgyak összevonása, ami jót tesz az elhanyagolás, az agresszió kifejlődésének, a butulási folyamat elindításának. Ha nem tennék, hogyan lenne másként a JÖVŐNEK megtermelve a szükséges mennyiségű depressziós, ideggyenge vagy éppen bűnözői útra lépő emberanyag?

Értem én, kell a mozgás és a változás, meg hogy a változatosság gyönyörködtet! Értem én! Ez amolyan férfi filozófia?

Nem kellene inkább nőknek vezetni az Oktatási Minisztériumot? És képviselőket cserélni, akik nem csak a költséghatékonyság elvét tekintik szem előtt, hanem végre a gyerekek érdekét.? A JÖVŐ NEMZEDÉK érdekét.

Ne mondja nekem senki, hogy ezen kell spórolni! Talán inkább a képviselők fizetését kellene alacsonyabban megállapítani, mert a kétkezi munkások minimálbére (szégyenbér) és a képviselők mindenféle juttatásai között akkora a távolság, mint ide a Hold.

És egyáltalán, kellenek nekünk ezek a „holdbéli” -viselők, akik nem is itt élnek, ezen a Földön? Pártokat, meg holmi mondvacsinált elveket képviselnek, ha „viselnek”! Nem minket és nem a gyerekeket!

A nagy kártyapakliban ott vannak az egyetemet végzett tanárok, akiktől az általános iskoláknak meg kell szabadulniuk, mert az ő fizetésük magasabb. Nekik, akik a „jövő nemzedékét” kell megfelelően felkészíteni, nekik nincs helyük az 1-8 évfolyamokon, mert nem költséghatékonyak.

Ezen, meg hasonló elveken múlik gyermekeink tudása, nem tudása, lelki nyugalmuk vagy nyugtalanságuk. Ezen múlik az életük!

Holmi pártképviselő urat alakítók, játszanak az egy szem életünkkel. (Persze lehet, hogy a következő életünkben találkozunk ismét, és akkor majd ők lesznek a szegények, mi meg a gazdagok.) És ebben a játékban, amit nemcsak eljátszanak, de ők is írnak, a tét, a mi életünk. Ettől függnek a mi éjszakáink a mi nappalaink, és évek elmúltával, gyermekeink túlélési esélyei.

Általában az ember két takarítás, vagy mosogatás között nem nagyon szokott elgondolkodni ilyeneken. De ha vannak álmatlan, nyugtalan, esetleg gyermekének rohammal terhelt éjszakája, akkor kénytelen azon gondolkodni, hogy: Ki az ördög ez a Tatai-Tóth András? Tudom, tudom! Képviselő, egyetemet végzett tanár.

Aki egyetemet végzett, az biztosan tudja, hogy mire van szüksége a gyerekeknek?

Valóban túlzás státuszszimbólumnak nevezni a kisiskolákat, mert e kifejezés azt az emberi hülyeséget tükrözi, amelyik egy téveszmétől vezérelve azt akarja mutogatni, hogy: „én különb vagyok, mint Te, mert nekem van ám ilyen hiper-szuper autóm, meg van sokoszlopos faragott házikóm „mézeskalácsból”, meg olyan kígyóbőr cipőm van, amiről te álmodni se mersz.”

De…

Demagógnak (népcsalónak, népámítónak) nevezni erős szemtelenség azt, aki a magyar múlt vívmányait, nem akarja hagyni, lebontani, aki a felépített iskolákat félti. Mert visszalépés az, amikor centralizáljuk azt, amit egyszer már megadtunk a településeknek. És hiába szónokol arról, hogy ezer településnek soha nem volt iskolája, ha Magyarországon kb. 3200 település van. (http://www.mno.hu/portal/581603)

Mert mi a cél? A színvonalas oktatás? És mi a színvonal?

Lehet minden padnál számítógép és lehet minden tanteremben digitális tábla és ezer más féle modern kütyü, ha nincs idő a gyerek személyiségével foglalkozni. Lehet modern a körülmény, ha közben az ember maga eltűnik mind a katedráról, mind pedig a padokból! Akkor android tanít androidokat, akiknek nincsenek érzelmeik, nem tartanak igényt a figyelemre, a szeretetre, a megértésre. Nekik nem kell friss levegő, tiszta ivóvíz. Nekik nincs szükségük arra, hogy érezzék, ki tudják vívni a tanító figyelmét (a tanóra felborítása nélkül), nincs szükségük sikerekre.

Lehet modernizálni, és a jövő technikájára mutogatni, meg még a fizetést is fel lehet emelni (igaz azt előbb elvették, most úgy adják vissza), ha a tanárnak nincs sikerélménye, és nem tudja megtapasztalni, hogy a gyerekek aktívan közreműködnek a tanulásban.

A jó képességű halad, a hátrányos hátrányai halmozódnak.

És valóban nincs gond. Nem nagy ügy az összevonás, tömegével is lehet tanulni, főleg kisgyermek korban! A magasabb szintű oktatás elengedhetetlen a gyerek személyiségének fejlődésében, a képességekre is oda tud figyelni egyenként, mindenkire,a tanár!

És az utazás sem megterhelő. Micsoda élmény! Nem csak a falunkban maradunk reggeltől estig, nem csak 5-10 perc az út az iskoláig, jobb, ha világot lát az ember gyereke, még ha az csak a harmadik falu is. Nem terhelő az utazás?

Reggel, a helybéli még csak ébredezik, mikor a távol élő már a buszon ül. Tanítás után pedig, MIRE A TÁVOL ÉLŐ HAZAÉR, A HELYBÉLI  MEGEBÉDELT, KIJÁTSZOTTA MAGÁT, ÉS  JÖHET A TANULÁS.

Ez nem okoz senkinek, semmi problémát? Ez nem megterhelő?

Hogy arányosítják a tanárok óraszámát még nem tragédia, csak meg kell fizetni.

Meg kell! De meg ám! Aki tanította már gyermekeit, nagyon jól tudja, hogy nem kis feladatot vállaltak a tanárok!

DE...

Az igazi  tanárt nem az jellemzi, hogy a fizetését számolgatja. 

Meg kell élnie, mégpedig úgy, hogy ne azon járjon az agya, hogy a számlákat ki tudja-e majd fizetni, de az igazi tanár a gyerekekért aggódik, azon rágja magát, hogy a sokféle gyereknek hogyan magyarázza el a tananyagot, úgy, hogy mindegyik megértse.

Ha ezt a "fizessük meg a fiatal szakembereket" dolgot ennyire erőltetjük nem  az fog  következni belőle, hogy majd olyanok mennek a pályára, akik sokat akarnak keresni? Mert a sok éve a pályán dolgozót, azt nem akarják hazánkban kiemelten megfizetni. Hát ez logikus.

Vagy már a józan paraszti ész  is kiment  a divatból?

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-221282

 

Tényleg minden a legnagyobb rendben van?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.