Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szükséges...

2008.01.19

 

1                    Több otthon végezhető munka, azoknak, akik kénytelenek életük nagy részét otthon tölteni.

2                    Családiházas lakópark, ahol a sokgyermekes és a fogyatékkal, problémákkal élő gyerekeket nevelő családok nyugalomban élhetnek, zöldövezetben, biztonságos játszóterekkel.

3                    Gyermekfelügyeleti szakszolgálat, akik rendszeresen kijárnak az ilyen családokhoz, hogy felmérjék milyen segítségre lenne szükségük, esetleg kérésre mennek ki, mert pl. az anyuka eltörte a lábát, vagy el kell intéznie egy hivatalos ügyet, de a gyerekek miatt képtelen kimozdulni.

4                    A védőnők kb. 3 éves kor után már nem járnak ki a családokhoz. Aki óvodába, iskolába kerül, annak ott van a védőnő ill. az iskolaorvos, de aki tartósan beteg annak nincs ilyen szakembere. Szociálpedagógusok elláthatnák azt a hálózatot, ami a beteg gyerek további sorsának segítését, figyelemmel kísérését vállalná fel. Ők vehetnék át a hiperaktív, figyelem- és magatartászavaros, autista stb. gyerekek segítését. Csoportfoglalkozások szervezésével a problémák szerint.

5                    Pozitív diszkrimináció a hivatalos ügyek intézésekor és az egészségügyben.

6                    Szakemberképzés. Még az egészségügyi dolgozó sem tudja, hogyan kell kezelni egy problémás, vagy egy autista gyermeket. Nem eldugni kell a problémás gyerekeket, hanem megmutatni az egészségeseknek, hogy ilyen is van, megtanítani őket arra, hogyan kell segíteni és a problémás gyermek is pozitív példákat lát. Több szociálpedagógus, több fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus kell, de emelni kell a pedagógusok ezirányú képzését is.

7                    A tartósan beteg kap közgyógyellátást, de ez képmutatás, mert a felírható gyógyszerek köre évről-évre csökken. Ami felírható arra sok gyermek allergiás, és hatástalan is. A jobbféle gyógyszerekhez így nem lehet hozzájutni. A gyógynövény készítményeket ide fel kellene emelni.

8                    Az én kisfiam, autista. Azt mondhatnánk, hogy ő még egészen jól járt. Magántanuló a többségi iskolába. Heti 8 órában tanítják a csökkentett tananyagot a számára és 2 órában szociális-viselkedés fejlesztést kap. Viszont kimarad a nyelv és zenei oktatásból, pedig jó érzéke van hozzá. A 22 e Ft-os GYES-ből nem tudunk különórákat venni neki. Fontos lenne jobban odafigyelni a differenciált oktatásra és nem uniformizálni az oktatandó tananyagot, mindegy kinek, mindenkinek ugyanazt. Fontos lenne továbbá, különféle terápiás kezeléseket elérhetővé tenni, amit fizessen a TB.

9                    Inkább nyomorogva, garasokat kuporgatva, de én akarom felnevelni a gyermekem. Mégis el kellene azon gondolkodni, mennyibe kerül az államnak felnevelni egy szüleit elvesztett gyermeket. Mennyit fizet az állam annak a nevelőszülőnek, aki mások gyermekét neveli fel? Fontos lenne figyelembe venni, hogy nem mindegy, hogy valaki 1 évig, vagy 14 évig van GYES-en. Ha valaki tartós betegség miatt 1 évnél tovább marad otthon gyermekével, annak az ellátásnak más nevet kellene adni, megőrizve kedvezményeit (pl. tandíj nélkül tanulhasson a felsőoktatásban), legalább a minimálbérig kellene emelni ezt az ellátást. A társadalom kétkeresős modellre van berendezkedve. Az otthonmaradó hátrányt szenved, kiszolgáltatott, pedig mindazon túl, amit egy átlagos szülő elvégez a gyermeke körűl ő még oktat, fejleszt, tananyagot adaptál, tréninget tart gyermekének.

10                Szükséges volna, hogy a sokgyermekes és a beteg gyermeket nevelő családok kedvezményes kölcsönt kaphassanak, hogy megállítsák elszegényedésüket, mert ott egy még szegényebb réteg fog felnőni, akik már csak a láncaikat veszíthetik. Aki minimálbért kap mondják: nem adózik. Nincs vele adókedvezmény a gyermekei után. Így ez is csak látszat kedvezmény. Az életbiztosítás az adóból leírható. Ott volt a sulinet program. Kaphatták a szegények a kedvezményt? Legújabban a jogosítvány megszerzése is ilyen adókedvezményes. A szegény családok azt látják, hogy ők mindenből kimaradnak, mintha nem is léteznénk, mi örüljünk, hogy nem kell adózni. Kölcsönt meg nem adnak, nevetnek ha kérünk. Mit akarnak ezek?  Ha a sok kedvezmény értékét, amit nem vehetünk igénybe átutalnák, akkor azt mondhatnánk, törődtek velünk, de így …! Vagy úgy gondolja az állam vezetése, hogy ezt az álsegítséget nem vettük észre?

11                Amikor a szülő megbetegszik nem megy el orvoshoz. Az apa azért, mert akkor miből él a család, az anya, meg mert nem tudja hová tenni gyermekét. A lelki megterhelés, testi betegségeket produkál. Ezért fontos a gyermekfelügyelet kiépítése, a családok segítő figyelése és kell egy napközi, ahová be lehet vinni a gyerekeket mondjuk 9-20 óra között, ahol megfelelően képzett szakemberek vigyáznak rájuk, amíg a szülő intézi dolgait.

12                Fontos lenne, ha léteznének olyan otthonok, ahol a gyermek több napra is elhelyezhető lenne, ha pl. a szülő kórházba kerül. Itt is elengedhetetlen a szakember és a szabadidő hasznos eltöltése.

13                Sok család azért nem kaphat segélyt (és ha segélyt nem kap az önkormányzattól, akkor a gyermek bérletet sem kaphat), mert az 1 főre jutó jövedelem kiszámításánál figyelembe veszik a családi pótlékot is. Hogy ne kapjunk segélyt ahhoz elegendő volt tavasszal a GYES + MINIMÁL BÉR + EMELT CS. PÓTLÉK. Nincs méltányossági lehetőség.

 

Bódi Ildikó három gyermekes édesanya

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

tanár-oktatása

(miri8, 2010.06.23 07:22)

Ki az a tanár??? az akitől a szülő kéri, hogy a matematikát vagy a fizikát próbálja már meg megiértetni a nehézkesen tanuló pontosabban nemtörődöm diákkal, és akkor az a válasz, hogy hát ezt a részét én sem tudom elmagyarázni. Ez milyen tanár??? aki tanári állást választ, annak nagyon felkészültnek kéne lenni mindenféle témában, hogy a diák tudjon segítséget kapni valahonnan. legyen akire számíthat a diák, ma ez helyett mi van. le van adva az órai anyag, fizetés a zsebbe - kitörődik azzal, hogy megértette e a diák az anyagot vagy sem. másik órán dolgozat - lehet, hogy egyes, de majd akkor pszihológushoz küldik a gyereket, mert nem értette meg az anyagot. Hát ez a megoldás ma Magyarországon??? Jobban fel kéne készíteni a mai tanárokat a tananyag elsajátításának módjaira. Elvégre azért tanár, hogy megértesse az anyagot. ha a 29 gyerekből 21 bukik matekból, akkor ott ki a hibás a tanár vagy a diákok??? El lehet rajta gondolkozni.